Termeni și condiții
1. GENERALITATI
www.foodstation.ro este site-ul oficial al SC OXFIX MARKET SRL, cu sediul social In Constanta, Str. Dezrobirii 98, judet Constanta, inregistrata la Registrul Comertului sub nr. J13/112/2013, CUI RO31108089, denumita in cele ce urmeaza “Vanzator”.
Accesul la prezentul site precum si folosirea acestuia sunt permise numai in concordanta cu termenii si conditiile de mai jos, precum si cu prevederile legale aplicabile in acest domeniu.
Acceptarea termenilor si conditiilor este realizata, in momentul crearii Contului de Client, odata cu selectarea optiunii "Am luat cunostinta si accept Termenii si Conditiile".
2. DEFINITII
CAMPANIE - actiunea de a expune in scop comercial, un numar finit de produse avand un stoc limitat si predefinit, pentru o perioada limitata de timp, stabilita de catre Vanzator;
SITE: reprezinta domeniul www.foodstation.ro
CLIENT - orice persoana fizica cu varsta mai mare de 18 ani sau persoana juridica care acceseaza SITE-UL, prin crearea si utilizarea unui Cont si care si-a dat acordul cu privire la prezentele Termeni si Conditii Generale.
COMANDA - reprezinta intentia cumparatorului de a achizitiona Produse de pe Site transmisa Vanzatorului, prin intermediul Site-ului.
CONT - sectiunea din Site formata din campuri destinate completarii cu adresa de e-mail si o parola care permite Clientului/Cumparatorului transmiterea Comenzii. Contul contine informatii despre Client/Cumparator, inclusiv un istoric al comenzilor acestuia.
CONTRACT - inseamna prezentul document Termeni si conditii si stabileste conditiile generale de vanzare online a produselor de catre Vanzator, precum si drepturile si obligatiile Vanzatorului si ale Clientului si produce efectele unui contract incheiat la distanta intre Vanzator si Cumparator in conditiile OG 130/2000.
COS DE CUMPARATURI - forma online a cosului compus din totalitatea Produselor selectate de catre Client din Site in vederea achizitionarii.
NEWSLETTER - mijloc de informare periodica utilizat de Vanzator, exclusiv electronic, pentru a oferi detalii referitoare la Produse si/sau la promotiile desfasurate intr-o anumita perioada.
PRODUS - orice articol afisat pe site care in momentul plasarii comenzii este disponibil si urmeaza a fi livrat catre Client. In spatiul Site-ului, Produsele se regasesc grupate pe categorii si pot fi afisate detaliat pana la nivelul de Pagina produs, care afiseaza caracteristicile individuale ale Produsului selectionat. Disponibilitatea si restrictiile aplicabile Produselor comandate din Site vor fi afisate individual pentru fiecare Produs in parte, in conformitate cu politica de Produs in vigoare.
TAXA DE LIVRARE - suma pe care Clientul o datoreaza Vanzatorului ca urmare a livrarii la domiciliu sau a ridicarii comenzii de la Depozitul acestuia. Taxa de livrare este inclusa in pretul final al Comenzii.
3. CONTINUT
Site-ul este specializat in vanzarea online, in mare parte a produselor alimentare si nealimentare.
Prezentul document stabileste conditiile contractuale aplicabile tuturor achizitiilor efectuate prin intermediul Site-ului www.foodstation.ro, cu subdomeniile acestuia, in baza si cu aplicarea prevederilor OUG nr. 34/2014.
4. COMANDA SI DERULAREA CONTRACTULUI
Pentru a plasa o comanda online in Site, Clientul/Cumparatorul trebuie sa parcurga urmatorii pasi:
- Sa se autentifice iar in cazul in care Clientul nu dispune deja de un Cont de Client in Site, acesta poate opta pentru Comanda fara Inregistrare sau poata sa isi creeze un Cont de Client.
- Sa adauge produse in cos prin selectarea butonului Adauga in Cos ori de cate ori identifica Produse pe care doreste sa le comande imediat. Produsele adaugate vor fi afisate in sectiunea “cosul de cumparaturi” din partea superioara a site-ului.
- Odata adaugat in cosul de cumparaturi, un Produs este disponibil pentru achizitie in masura in care exista stoc disponibil pentru aceasta. Adaugarea unui Produs in cosul de cumparaturi, in lipsa finalizarii Comenzii, nu atrage dupa sine inregistrarea unei comenzi, implicit nici rezervarea automata a Produsului.
- Sa selecteze modalitatea de plata: online cu cardul, oprdin de plata sau numerar si sa specifice daca doreste factura pentru comanda sa.
- In pagina Confirmare comanda, clientul poate sa verifice detaliile comenzii: valoare comanda, tip de livrare, interval de livrare,data de livrare si modalitatea de plata. Dupa trimiterea comenzii sau dupa ce datele bancare au fost verificate de Procesatorul de plati, Clientul primeste un e-mail de confirmare a lansarii comenzii, pe adresa de mail asociata contului sau pe adresa de mail mentionata de Client (pentru clientii care lanseaza comenzi fara inregistrare).
- Vanzatorul poate anula comanda in una din urmatoarele situatii: neacceptarea de catre banca emitenta a cardului Cumparatorului, a tranzactiei, in cazul platii online;invalidarea tranzactiei de catre procesatorul de carduri agreat de Vanzator, in cazul platii online;datele furnizate de catre Client, pe Site sunt incomplete si/sau incorecte.
- Precizam ca mesajul de confirmare a lansarii comenzii nu inseamna acceptarea comenzii de catre Vanzator. Acest lucru se va intampla ulterior prin confirmarea de primire a comenzii si acceptarea acesteia. Contractul se va referi numai la acele produse enumerate pe bonul fiscal emis de Vanzator.
- Expedierea comenzii depinde de disponibilitatea produselor; in cazul in care produsele nu se mai află în stoc, Vanzatorul va avea dreptul de a informa Clientul cu privire la inlocuirea produselor cu produse de calitate si valoare egale aflate in stoc. Dacă nu se doreste inlocuirea produselor și daca Vanzatorul a primit deja plata aferentă produselor comandate, se va rambursa integral orice suma de bani platita in baza Comenzii.
- Preturile afisate pe Site nu includ costurile de livrare.
5. MODALITATI DE PLATA SI PRETURI
a) Cumparatorul are la dispozitie trei modalitati de plata pentru comenzile efectuate pe Site: plata online cu Cardul Bancar, plata numerar la livrare (prin optiune ramburs la Curier) sau ordin de plata.
b) In cazul efectuarii unei plati online cu Cardul, pentru finalizarea si validarea platii Clientul este directionat catre o Pagina de Plata securizata. Sunt acceptate toate tipurile de carduri emise de banci romanesti si straine sub siglele VISA si MasterCard cu conditia ca bancile emitente sa le fi activat optiunea de plata online. Toate costurile si comisioanele bancare aferente transferului pretului din contul Cumparatorului in contul Vanzatorului vor fi suportate de Cumparator.
Daca se alege plata in numerar, plata este considerata finalizata in momentul achitarii sumei reprezentantului firmei de curierat. In cazul in care clientul opteaza pentru ridicarea comenzii din unul dintre punctele de ridicare personala indicate pe Site, acesta va putea efectua plata comenzii atat online cat si la POS-ul Vanzatorului cu cardul bancar.
6. TAXE DE LIVRARE
Taxa de livrare va fi afisata atat in in momentul plasarii comenzii cat si dupa finalizarea acesteia.
7. GARANTII SI RETURUL PRODUSELOR
I. Garantii
a) La receptionarea marfii, clientul este sfatuit sa se asigure ca produsele livrate corespund din punct de vedere calitativ si cantitativ cu comanda plasata.
In conformitate cu art. 11 din Legea 449/2003 fiecare Client poate solicita, in cazul lipsei conformitatii, in primul rand inlocuirea Produsului sau poate solicita inlocuirea Produsului, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata. Inlocuirea Produsului este posibila in limita stocului disponibil. In cazul in care Clientul a returnat un Produs deoarece acesta prezenta neconformitati, iar Vanzatorul nu dispune de un produs inlocuitor corespunzator, acesta va returna Clientului contravaloarea Produsului respectiv.
b) Clientul poate returna in termen de 24 de ore produsele achizitionate de pe Site-ul Vanzatorului, in urmatoarele situatii:
- Produsele au fost livrate gresit;
- Produsele prezinta defecte de fabricatie;
- Produsele nu respecta continutul mentionat in momentul Comenzii;
- Produse cu defecte calitative.
- Produsul primit prezintă abateri de la caracteristicile menționate în comandă (ex: mâncare diferită, porții diferite etc.), ambalajul este deteriorat, produsul pare a fi impropriu consumului uman sau este incomp
II. Returnarea produselor alimentare
In cazul achizitionarii produselor alimentare de catre Client, returul depinde de categoria de produse din care articolele returnate fac parte, astfel:
a. produsele din categoria bacanie, si bauturile, trebuie sa aiba ambalajul de origine intact si se pot returna in maximum 48h de la data achizitionarii produsului;
b. produsele din categoria macelarie, legume–fructe, peste si panificatie, trebuie sa aiba ambalajul de origine intact si se supun urmatoarelor reguli:
- produsele alimentare proaspete a caror perioada de valabilitate este de 24h pot fi returnate in ziua in curs;
- produsele alimentare a caror perioada de valabilitate este mai mare de 2 zile pot fi returnate in 48h.
c. nu se ramburseaza produsele din tutun, alcoolurile tari, produsele de machiaj si igiena.
Returnarea produselor se va face la adresa Vanzatorului mentionata in zona de Contact de pe SITE. Costurile aferente returnarii produselor cad in sarcina Cumparatorului.
8. FORTA MAJORA
a) Niciuna din parti nu va fi raspunzatoare pentru neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a obligatiilor sale contractuale, daca o astfel de neexecutare la termen si/sau in mod corespunzator, total sau partial este datorata unui eveniment de forta majora. Forta majora este evenimentul imprevizibil, in afara controlului partilor si care nu poate fi evitat.
b) Partea care invoca Forta Majora va notifica cealalta parte in termen de 5 (cinci) zile de la data producerii evenimentului considerat Forta Majora, caz in care va fi exonerata de orice raspundere pe durata in care executarea Contractului este impiedicata de Forta Majora.
9. LEGEA APLICABILA – NOTIFICARI
Prezentul Contract este supus legii romane. Eventualele litigii aparute intre Vanzator si Clienti / Cumparatori se vor rezolva pe cale amiabila sau, in cazul in care acest lucru nu va fi posibil, litigiile vor fi solutionate de instantele judecatoresti competente de pe raza Municipiului Bucuresti sau Ilfov.
10. LIMITARE DE RESPONSABILITATE
a) Vanzatorul nu poate fi tinut responsabil in nici un fel in fata niciunui Client care utilizeaza Site-ul sau continutul acestuia, altfel decat in limita prevederilor inscrise in cadrul Termenilor si Conditiilor.
b) Vanzatorul nu este responsabil pentru prejudiciile si eventualele costuri sau pierderi ce pot fi create ca urmare a folosirii neautorizate a informatiilor de pe Site.
c) Pozele au character orientativ iar oferta produselor prezentate in sectiunile Site-ului este valabila in limita stocului disponibil.
d) Prin crearea si plasarea Comenzilor, Clientul accepta in mod expres si fara echivoc Termenii si conditiile Site-ului in ultima versiune actualizata care este comunicata in cadrul Site-ului, existenta la data crearii Contului si/sau utilizarii continutului si/sau la data plasarii Comenzii.
11. DREPTURILE DE PROPRIETATE INTELECTUALĂ
a) Food Station One SRL își rezervă dreptul de a modifica informatiile si aplicatiile pe care le ofera pe acest Site, oricand si fara anuntarea prealabila a utilizatorilor.
Imaginile produselor prezentate pe site sunt cu titlu de prezentare si pot diferi in orice mod (culoare, aspect etc.) de imaginile produselor livrate, acestea putand prezenta abateri minore de la pozele si descrierile prezentate pe site.
b) Continutul Site-ului incluzand, dar nelimitandu-se la logo-uri, reprezentari stilizate, simboluri comerciale, imagini statice, imagini dinamice, text si/sau continut multimedia, sunt proprietatea exclusiva a OXFIX MARKET, acesteia fiindu-i rezervate toate drepturile obtinute in acest sens in mod direct sau indirect (prin licente de utilizare si/sau publicare). Aceste elemente sunt protejate de legislatia romana si de textele internationale referitoare la respectarea drepturilor de autor, a marcilor, a desenelor si a modelelor, a brevetelor etc.
c) Este interzisa orice reproducere sau reprezentare chiar si partiala prin orice mijloace, realizata fara acordul scris, prealabil si expres al OXFIX MARKET sau al partenerilor sai. Nerespectarea acestei interdictii constituie o contrafacere sau un act de concurenta neloiala care angajeaza responsabilitatea civila si penala a autorului sau.
OXFIX MARKET S.R.L.